9
Oca
2013
0

Çalışanları En İyi Müşteri Terbiye Eder

Çoğu işletmede aynı sorun vardır. Çalışanlar disiplinsizdir, ilgisizdir, işleri takip etmezler, cansızdır? Her patron aynı şeyden şikayet eder. Elemanlar değiştirilir, maaşlar artırılır, primler verilir, müdürler kovulur, alınır, operasyon müdürleri gider gelir, eğitir, anlatır, anlatır, anlatır…

Bu problemlerin kaynağı, eğitim, görgü, adamın temeli vs? olarak görülür genelde. Ancak problem bu değildir.

Asker?de birbirinden çok farklı insanların bir arada durmasını sağlayan, ve arkadaşlığı dostluğu pekiştiren şey gün boyu birlikte çalışmak ve mücadele vermektir. Çalışmak çok kıymetli ve önemlidir. Çalışan kişi icat çıkarmaz, cinlik düşünmez, işi daha iyi yapma motivasyonu ile dolar. Çünkü meşguldür.

Bütün büyük zincirlerde bu sorun böyle çözülmüştür. Başarılı kafe ve restoranların hepsinde personel, diğerlerinden daha çok çalışır. Boş durmaz. Sürekli müşterinin işleri görülür. Sürekli müşteri ile iletişimde olan, çalışan personel işini takip etmek zorunda kalır. İlgili olmak zorunda kalır, ilgilenmezse zaten arkadaşı yine müşteri uyarır. Müşterinin uyarısı hiç kimseninkine benzemez. Eşsizdir.

0

Leave a Reply