Piyasada Aklınızdan Geçene Benzeyen Türdeki Cafe’lere Gidin;

Unutmayın ki gıda sektörü çok eski bir sektör. İnsanlık tarihinin en eski işlerinden biri. Sizin aklınıza gelenler başkalarının da aklına büyük ihtimalle gelmiştir. Var olan örnekleri inceleyin. Neler yaptıklarını gözlemleyin ve neyin farklı yapılabileceğine veya daha iyi olabileceğine yerinde karar verin veya hayal edin.

Yerinde hayal etmek yapabileceğiniz en iyi hazırlıktır. Aklınıza gelmeyenler gözünüzün önündedir hem de bedavaya…

Aklınızda yeni bir fikir varsa yapılabilirliğini sorgulayın ve hatta gittiğiniz benzer konsept deki cafelerin, aklınızdaki fikri nasıl hayata geçirebileceklerini kafanızda tasarlayın. Bazen bu sektörde basit görünen şeyler çok zor hatta imkansız olabiliyor.

Yarın hayalinizdeki cafeyi açacak olsaydınız rakiplerinizden ne yaparak ayrışacağınızı cümlecikler ile ancak sıfat eklemeden ifade edin. “Sıfat eklememe kısmı” milyon dolarlık şirketler içinde, en küçük yatırımcı içinde aynı hayati önemi taşır.

Lütfen sıfat kullanmayın! Ne demek istiyourum,

Güzel, hızlı, kaliteli, doğru, düzgün, iyi vb… sıfatlar kullanmayın. Bunlar aklınızın çalışmasını engeller, sizi gelişmeye kapar. Çünkü işi tarif etmez. Sizin işin tarifine ihtiyacınız var, başarılı olmak için.

Örnek olarak,

“Çok güzel bir espresso hazırlayacağız, en iyi çekirdekleri alacağız ve hızlı servis vereceğiz.”

“Güzle” kime göre? “iyi” hangi ölçeğe göre? “hızlı” nasıl olacak? İşin tanımı yok ve işe koyulduğunuzda da vahi inmeyecekse, işin tanımı böyle kalacaktır.

Şimdi söyleyeceğim şekilde cümle sahibi olacak bilgiye sahip olmaya çalışın:

“ Menşei Kenya olan, arabica ve robusta çekirdeklerinin karışımında kendimize ait bir espresso blend’imiz olacak. Orta kavrulmuş olacağından karamelimsi tat daha az olacak ve daha canlı bir lezzet elde edeceğiz. Her bir espresso shot’ı için taze çekilmiş 19gr kahve kullanacağız. Bu sayede daha canlı ve farklı bir lezzette kahve arayanlar için iyi bir alternatif olacağız. Tam otomatik makineler kullanarak da servisi hızlı yapacağız”

Kısaca şöyle özetleyebilirim, ilk cümle romantizm ve yeterli bilgi yok. 2. Cümle en azından ne yapacağını biliyor…

Bol Bol Hesap Yapın;

Gittiğiniz cafelerde, bol bol hesap yapın. Kaç kişi geldiğini sayın, ne zaman en çok iş yaptığına bakın. Günlük cirosu ne olabilir, çıkan sayı tatmin edici mi, değil mi değerlendirin. Ne kadar çok hesap yaparsanız zamanla o kadar bu konudaki sağ duyularınız gelişir. İlerleyen zamanda kendi hesabınızı yaparken gerçekçi olmanıza yardımcı olacaktır.

Ekipmanları Tanıyın, Tedarikçiler Bulun;

Sanki yarın restoranınızı açacak gibi boş zamanlarınızda ekipmanlarını tanımaya çalışın. Profesyonel ekipmanlar yapan, satan yerlere gidin. Fiyat sorun, ekipman özelliği sorun. Herkesten bir şey öğreneceğinizi göreceksiniz. Zamanla sektörden biri gibi hatta daha fazla bilgi sahibi olacaksınız. Hayalinizdeki Cafe nasıl malzemelere ihtiyacı olacaksa hepsine bakmaya çalışın.

Eğer bunları yaparsanız göreceksiniz, yolun çoğunu almışsınız. Özgüveniniz artmış ve konulara hakim olacaksınız.

Bir işin başlamasına en büyük engel o işi bilmemektir. Bilmeden varsayımlarla asla yatırımcı olamazsınız. Ama öğrenmek için çalışırsanız, bu yatırımınız gelecekte size başarı olarak geri dönecektir. Hayalinizdeki Cafe konseptini yaşayın, elinizden geleni yapın göreceksiniz elinize fırsat geçtiğinde, doğru zamanda doğru yerde olacaksınız.

Nerede Açmayı Hayal Ediyorsanız Orada Zaman Harcayın;

Bana bir yer söyleyin kahvesi güzel olduğu için her zaman gitmek istediğiniz? Yok değil mi öyle bir yer… Aslında kahvesi güzel diyebileceğimiz kültüre sahip değiliz. Böyle bir alışkanlığımız yok çünkü. Annemizin evinde çay içerek büyüdük, son 10 yılda ise Americano içiyoruz aslında…

Cafe işi aslında kahve satmak değildir. Atmosfer, servis ve metrekare satmaktır. Bu sebeple en gözünün de yerlerde açılırlar. Halbuki merkezden uzakta lezzetli bir döner restoranı açsanız insanlar size gelirler. Yada şöyle bir kebapçı… Çünkü kullanım amaçları farklıdır.

Şimdi gelecekte Cafe’nizi açmak istediğiniz yerde zaman harcamalısınız. Bu sayede atmosferi koklayabilir, gelecekteki potansiyel müşterileri yakından tanıyabilirsiniz. Aynı zamanda rakiplerinizi de sıkı markaj altına almış olursunuz.