3
Eki
2010
0

Restoranlarda Satış Hataları 1

Bugün karşılaştığım bir olay bana bazen satanın haklı olmadığını hatırlattı. Satanın haklı olmaması derken satışın nasıl gerçekleştiğide önemlidir. Müşteriyi aldatarak mı yoksa müşterinin rızası ile mi satışı gerçekleştirdiğiniz, müşterinin devamlılığı için en önemli unsurdur. Restoranlar satış adına farkında olmasalarda bazen müşteriyi aldatabiliyorlar…

Restoranlarda ilk amaçlanan garsonların satış kotalarını doldurmasıdır. Ve hatta bu kotaları aşması ve daha çok satmasıdır. Peki ama bunu müşteriyi taciz ederek veya aldatarak mı yapıyorlar yoksa müşteri memnuniyetle sizden birşeyler mi satın alıyor.

Bugün öğlen 12:30 gibi sütlü tatlıları, ve bir çok çeşidi ile çok meşhur bir restoranda başıma gelenleri anlatayım;

2 kişi gittik.

2 porsiyon döner yedik ve birer meşrubat aldık.

Masaya bir bayan geldi boşları kaldırmak için.                                                        Bu bayan garson değildi, üniforması yoktu, sipariş almıyordu ve ben orada oturduğum süre boyunca elinde el terminali filan da görmedim.

Boşları alırken çay alır mısınız dedi. ( Bu soru yemek sonrası çay ikram edilecekmiş gibi soruldu. Yemek yemişiz, boşlar alınırken sorulan bir soru.) (Satış yapmak isteyen garson normalde başka bir şey ister misiniz, yada size başka nasıl yardımcı olabilirim, yada abi bi isteğin var mı vs… demesini bekleriz.) Ama yemekten sonra çay alırmıydınız sorusunun ardından çay parasının alınmasını beklemeyiz.

Misafirim istedi, ben istemedim. ( aslında ben çayın ikram edilecek gibi sorulup bana satılacağını hisettiğim için istemedim. Satış dürüst yapılması gereken bir eylemdir.)

Bana neden içmiyorsun diye sorduda, bende ona bunun bir ikram olmadığını, bu şekilde bir şey satın almayacağımı söyledim.

Misarfirim bu ikramdır, olur mu öyle şey dedi…

Bende hesapta bakar görürüz dedim.

Daha sonra içtik, sohbet ettik, hesabı istedik.

Çay hesaba yazılmıştı. Ben meslekten olduğum için hissetmiştim ama başkası hisstmeden ikram sanıp kolayca yanılabiliyor. Hesapta ise aldatıldığını, daha argo kazıklandığını düşünüyor.

Müşteriyi kazıklayan restoran kendini kazıklar. Satmak ilk amaçtır ama dürüst satmak satışın devamını sağlayacak esastır. Garsonlara sat baskısı yapın ama nasıl sattıklarını izleyin. Müşteriyi yormadan, zorlamadan satıyor olmalısınız.

Aldatılan bir müşterinin gönlünü almak çoğu zaman imkansızdır. En kolayı hiç aldatmamaktır.

0

You may also like

Gelecekte Restoran Açmak İçin Yapmanız Gerekenler
Paket Servis Restoranlar da Yer Seçimi Üzerine…
Paket Servis Restoranlarda Motorcular Nasıl Satış İçin Kullanılmalıdır…
Restoranınızın Broşürüne Yazı Yazarken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Leave a Reply