Çoğu perakendecinin kullandığı bir terminolojidir ben de, ağızlarıyla söylemeselerde davranışları söyler. Mesela bir köfteci markası çıkar zengin çeşit açık büfe salata koyar köftenin yanında, diğerleri görürler ki iş yapıyor ben de varım diyerek hemen koyarlar benzer bir salata bar?  Biri derki benim sabunumum ph dengesi var, diğerleri çıkar ben de der. Bende diyenleri mi hatırlıyorsunuz, yoksa işin gerçek sahiplerini mi?

Ben de demek kim taklit ediliyorsa onu güçlendirmek demektir. Büyük ihtimalle taklit edilen rakiptir ve rakibi güçlendirmek! Bu pekte iyi bir şey olmasa gerek. Taklitler asıllarını yaşatır vb? sözlere değinmeye gerek yok. İşletmeniz öz yeteneklerini sergilemelidir.

Peki Ben de Demeyeceğiz de Ne Yapacağız?

İşletmenizin illa ki kendine has özellikleri vardır. Bunu göremeyebilirsiniz, zaman içinde aynı iş yerinde çalışan insanlarda işletme körlüğü oluşur. Bu hepimiz için geçerlidir de. Ama başkaları görebilir.

Amaç bir şekilde kendi öz yeteneklerinizi sergilemek ve bunun üstünde çalışmaktır. Ben de demenin tek sebebi hazırlıksız yakalanmaktır. Hazırlıksız yakalanmayın ve sürekli ürün üzerinde, pazarlama tekniklerinizin üstünde çalışın.

Başarı Nerede Saklı?

Başarı çok denemek ve yanılmakta saklı. Dünyanın en büyük markalarına bakın, her ay yeni bir şeyler çıkarırlar, indirim yaparlar, kampanya yaparlar, ürün tanıtırlar vs? Bu yapılanların hepsi doğru olmaz, ancak durmazlar. Tekrar sizi keskinleştirir ve mükemmelleştirir.

Sürekli deneyin, yanlış yapmaktan korkmayın ve altınızda çalışanları korkutmayın. Denemeler sürecinde işinize sürekli alternatif çözümler bulacaksınız. Bir gün rakibiniz karşınıza çıktığında ?ben de? demek yerine ona kendi silahınızla karşılık verebileceksiniz. Diğerleri ?ben de? diyecekler ve sizin başarılı olmanızı sağlayacaklar.