Ne Yaptılar ?

2 yıl boyunca gittiğim bir spor salonu vardı. Uzun zaman önce üyeliğim bitti. Geçenler de bilmediğim bir numara beni aradı açtım telefonu. Telefondaki kişi bu spor salonundan aradığını, içeriyi yenilediklerini ve eski müşterileri olduğumdan bana özel fiyat vereceklerini söyledi. Telefonu kapattıktan sonra uygun bir fiyat olursa gidebilirim diye düşündüm.

Telefon konuşmasından 2 gün sonra spor salonuna gittim. Küçük bir salon olduğundan, kapıda müşterileri karşılayanlarla, üyelik satışı yapanlar aynı kişilerdi ve açık bir bankonun önünde konuşuyorlardı. Satışı yapan spor salonu çalışanı, genç bir beye üyelik çeşitlerinden bahsediyordu. İçimden bu arkadaş da benim gibi gelmiş dedim. Ancak konuşmanın sonlarında el sıkışırken, bu bey buraya ilk defa üye olacağını söyledi? Kendisi ile 500TL?de anlaştılar.

Bende kendime dedim ki aynı üyelik tipinde, bana daha ucuz olur, ne de olsa eski müşteri olduğumdan, bana özel fiyat yapacaklarını söylemişlerdi. Üyelik satışı yapan arkadaşla konuşmaya başladık, üyelik çeşitlerini bana da anlatmaya başladı. Az önce ilk defa üyelik alan birine 500TL?ye sattığı paketi bana önce 600TL dedi. Biraz konuştuk 500TL oldu. Biraz daha konuştuk ama bir kuruş inmedi. Bende kendilerine, bu paketi 500TL?ye yeni üyelere de sattıklarını söyledim. Ben eski üye olduğum için özel fiyat vermenizi umuyordum dediğimde. Normalde 600TL size 500TL cevabını aldım. Konuşmanın sonrası pekte mühim değil?

Sorun Nerede ?

Sorun aslında basit. Bana özel bir fiyat yoktu. Bana vaat ettikleri aslında yalandı. Müşteriyi kandırmaya çalışmak büyük bir hatadır. Ne kadar büyük bir işletme olursanız olun, hangi şekilde olursa olsun müşteriyi kandıran kendini kandırır. Zarar gören her zaman siz olursunuz. Çünkü müşteri defalarca kandırılamaz, bazıları da kanmaz? Yani sonu olan bir oyun oynuyorsunuz demektir. Bu illa ki bu kadar bariz olmakta zorunda değil. Her neyi vaat ediyorsanız, sözle, resimle, yazıyla bunu yerine tam olarak getirmek zorundasınız. Köfte tabağınızın resminde 3 dilim domates var ise 2 dilim koymanız bile kabul edilemezdir. İşletmeler vaatlerini en iyi şekilde ve hatta fazlası ile yerine getirmek zorundadır.

Ne Yapmalılardı?

Gerçekten yapmadıkları bir şeyi bana, yani müşteriye vaat etmemeliydiler. Neye gücü yetiyorsa, gerçekten ne hizmet verebiliyorsa bunları anlatabilirlerdi. Elbette anlatacakları bu şekilde beni cezp etmeyebilirdi. Özel fiyat ilgi çekici bir konu. Ancak sonuçta ben bu olayı herkese anlattım. İşletme bu şekilde muamele ettiği müşterileri ebediyen kaybeder. Mevlana?nın da dediği gibi, ?ya olduğun gibi görün yada göründüğün gibi ol.?