Çoğu zaman fiyat, şirketlerde yanlış anlaşılıyor. Müşterilerin fiyatlarınızı pahalı bulmasını da büyük ihtimalle yanlış yorumluyorsunuz.

Pahalı demek ve fiyatı suçlamak aslında müşterilerin sadece bir bahanesidir. Pahalı demek kibarca sizi reddetmesidir. Pahalı kelimesinin altında çok daha ağır anlamlar bulunmaktadır. Yetersizlik, beceriksizlik, güven verememe, düşük statü vs? Düşünün bir şeye neden pahalı dersiniz?

Marka bir kot pantolon dükkan da 200 TL?ye satılabiliyor, ama pazarda aynı tasarımdaki 50 TL?ye kot, pahalı geliyor. Aslında durum bu kadar bariz. Marka pantolonun dükkanına girmek, o sosyal ortamda bulunmak, o markayı taşımak, ona güvenmek bir bedel ediyor. Pazarda ise bu faydalar yok oluyor ve bedeller ödenmiyor.

Aslında pahalı olmak, fiyatın içini dolduramamaktır.

Fiyatınızın pahalı olduğunu düşünüyorsanız konuyu birde bu açıdan değerlendirin. Müşteri size neyin bedelini ödüyor. Size güvenmenin bedeli var mı? yok mu? Sizin hızlı servisinizin bedeli var mı?, yok mu? Markanızı kullanmanın ekstra bir bedeli var mı? yok mu? vs?

Bedeller müşterinin fayda hissettiği anlarda oluşur. Fiyatınız pahalı geliyorsa, büyük ihtimalle müşterinin fayda görmediği bir şeyi fiyatlandırmışsınız demektir.

İki seçenek bulunmakta;

  1. Fiyatınızı indirmek. (Kolay olan ve kaybettiren seçenek )
  2. Fiyatınızın içini doldurmak. ( Zor ama kazandıran seçenek )

Pahalı olduğunuzu düşünüyorsanız, suçu maliyetlere, rakiplere atmayın. Yaptığınız işi sorgulayın. Her iş piyasa değerinin üstünde ücretlendirilebilir…